ns

Zapisz się do newslettera

i bądź na bieżąco z ekscytującymi produktami Medere

D

11 maja 2018

Efektywny wypoczynek w 15 minut? To możliwe!

Relaks to kolejna z dziedzin, w której sprawdza się zasada „jakość, a nie ilość”. Gdy jesteśmy zmęczeni, czy to psychicznie, czy fizycznie, wystarczy naprawdę niewiele czasu na regenerację naszego organizmu. Jak to zrobić?

Spróbuj się poruszać.

To nie musi być forsująca aktywność. Wystarczy 15 minutowy spacer, który pomoże wyzwolić stłumioną energię, uwalniając nas od skutków stresu. Możesz równie dobrze spróbować wykonać kilka prostych ćwiczeń, które możesz wykonać praktycznie wszędzie, w pracy czy autobusie.
Usiądź lub połóż się wygodnie, nie zamykaj oczu. Skoncentruj swoja uwagę na świecie zewnętrznym, obserwuj to, co dzieje się dookoła, myśl tylko o tym. Następnie zamknij oczy, uspokój oddech. Wsłuchaj się w odgłosy, które do Ciebie docierają i poczuj zapachy, które Cię otaczają. Przenieś swoją uwagę na własne ciało, „badaj” różne jego części. Na zmianę przenoś uwagę raz na świat zewnętrzny, raz na wewnętrzny. – radzi Iza Jabłońska, założycielka marki MedereLab.

Umyj twarz.

Zazwyczaj myjąc twarz rozpoczynamy dzień. Jeśli to zrobisz w ramach relaksu, twój mózg dostanie sygnał, że rozpoczynasz raz jeszcze dzień i zaraz zabierasz się do pracy.
Usiądź na trawie
Nie ma lepszego „uspokajacza” niż zieleń, która nas otacza. Jeśli pogoda sprzyja, zdejmij buty, stań boso na trawie i pooddychaj jak najgłębiej.

Skoncentruj się na innej osobie.

Czasami najszybszym sposobem na relaks jest telefon do przyjaciółki. Jeśli z uwagą jej wysłuchasz i skupisz myśli na tym co mówi, twoja perspektywa od razu się zmieni.
Napping – spróbuj koniecznie!
To słowo oznacza drzemkę w celu nabrania sił. Krótki, relaksujący sen doda energii do kolejnych działań. W niektórych krajach, pracownicy zachęcani są do ucinania sobie drzemki w południe w specjalnie przygotowanych pomieszczeniach. Japończycy stosujący od lat inemuri jak nazywa się tam drzemkę twierdzą, że skutecznie podnosi ona ich wydajność w pracy.

Bądź tu i teraz.

Skup się na teraźniejszości. Jeśli myśli zaprzątają twój umysł, wyjrzyj przez okno i patrz na to, co jest przed tobą. Wsłuchaj się w dźwięki ulicy, wdychaj zapach powietrza. Skup się na tym, że liczy się tylko teraz.

Zjedz coś.

Idź na dobry obiad. Skup się na smakach i radości wynikającej z jedzenia. Od razu poczujesz się lepiej. Pamiętaj, żeby nie wybierać ciężkich i tłustych potraw.

Wąchaj

Otaczaj się zapachami. Doskonale odpręża aromat lawendy, mięty pieprzowej czy róży.
Każdy z nas jest inny, każdego z nas relaksują inne rzeczy. Jedni odpoczną siedząc na kanapie, inni biegając. Wypróbuj tych kilka sposobów i wsłuchaj się w swoje ciało. Metodą prób i błędów znajdź swój sposób na szybki reset.